Re: sprawdzenie predkosci pamieci?

Autor: Jacek Maciejewski <jacmacwytnij_at_o2.pl>
Data: Fri 28 Dec 2007 - 23:27:30 MET

Dnia Fri, 28 Dec 2007 22:28:41 +0100, Andrzej P. napisał(a):

> generalnie problem w tym, ze komputer bardzo czesto "tnie" przy
> jednoczesnym:
> wordzie 2007, winampie, firefox + thunderbird, flashget, kaspersky...
>
> wieksza strona z duzymi ilosciami flashy powoduje niezle zamulanko...

Ciekawostka, masz inne taktowanie pamięci niż FSB. Z moich danych
(przynajmniej z większości :) wynika że procek powinien chodzić na 166 a tu
jest 133. Natomiast pamięć najwyraźniej działa na 166. Nie umiem tego
wyjaśnić. Może płyta go źle rozpoznaje? Może cpu-z się myli (mało
prawdopodobne). Obiło mi się o uszy że różnica między FSB a taktowaniem
pamięci niekiedy nie wychodzi na dobre, ale lepiej by było wyrównać w górę
:). Może trzeba by było uaktualnic BIOS by procek był dobrze rozpoznawany
ale to dopiero po ustaleniu typu płyty.
W każdym razie przy 512 M pamięci nic z tego co wymieniłeś nie powinno się
ciąć. Zanim zaczniesz dokładać pamięci, radziłbym wyjaśnić tą dziwnostkę z
niezgodnością FSB z oczekiwaniami, no i zrobić remont tej windy. Na
zakładce Mainboard cpu-z będzie podany rodzaj chipsetu. Może to coś pojaśni
sprawę. Dobrze by było ustalić typ/producenta płyty. Czasem jest na
fakturze, czasem pisze na płycie a czasem można się tego dowiedzieć
zatrzymując POST (klawisz Pause) na pierwszej stronie. Ten wiersz u samego
dołu - trzeba zapisać i tu podać.

--
Jacek