Re: zastosowanie GPU karty graficznej do obliczen naukowych a nie tylko do gier

Autor: STranger <pisznaberdyczow_at_icpnet.uk>
Data: Thu 27 Dec 2007 - 18:26:44 MET

BrunoN Bluthgeld pisze:
> Ja tam myślę, że to sprzętowo bardzo ciekawe - zawsze zastanawiałem się,
> że skoro w GPUs jest taki potworny wygar, to czemu go jakoś
> alternatywnie nie wykorzystać. No i widzę, że się da. Fajnie.

No widzisz, widocznie matrix wyczuł, że o tym myślisz i się dostosował! ;)

na razie jednak mniej niż 1% teraflopów uzyskuje się z kart graficznych
w projekcie F@h, większość procesorów to regularne CPU. W tym
zastosowaniu p4ocesory typu Core2Duo też są bardzo wydajne, jest nawet
specjalna wersja klienta wykorzystująca wszystkie rdzenie tego procesora.

Zapraszam do zainstalowania Folding@home i honorowego oddania pewnej
ilości wolnych cykli procesora :)
A cykli wolnych każdy procesor ma większość, zwykły poziom średniego
wykorzystania CPU to ok 5%, wtedy całe 95% mocy marnuje sie, a mogłoby
by spożytkowane na coś użytecznego ludzkości.

--
pozdrawiam
STranger