Re: zastosowanie GPU karty graficznej do obliczen naukowych a nie tylko do gier

Autor: STranger <pisznaberdyczow_at_icpnet.uk>
Data: Thu 27 Dec 2007 - 11:34:45 MET

MC pisze:

> Być może ta fałszywa opinia bierze się z odmiennego oprzyrządowania do
> programowania produktów obu firm. ATi zrobiło CTM, który raczej
> przypomina assembler, za to jest opensourcowy. NVidia to CUDA, podobne
> do C.

Tak, to brzmi logicznie. Nie chce mi się bowiem wierzyc, żeby sprzętowo
karty graficzne nvidii nie były zdolne do obliczeń arytmetycznych
Folding@home.
Co do CTM stworzonego przez ATi, czy znaczy to, że łatwiej jest
programistom F@h pisać algorytmy w CTM wykorzystujące GPU ATI do
obliczeń innych niz graficzne, od tworzenia takowych algorytmów w CUDA
na karty NVidii?

--
pozdrawiam
STranger