Re: P³yta z 6 fazowym zasilaniem.

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Mon 24 Dec 2007 - 14:29:30 MET

robak.piotr@gmail.com pisze:
> http://www.gigabyte.pl/FileList/Pages/mb_070727_6phase/pl/tech_070727_6phase.htm
> Wspominaj± tam "wirtulane 12 fazowe zasilanie" . I nie wiem jak to
> czytaæ - jako marketingowy be³kot? Czy mo¿e faktycznie takie
> konstrukcje maj± jakie¶ zalety?
> Róznica w cenie jest znaczna - p³yta z wirtualnym 12 fazowym
> zasilaniem P35 - DQ6 jest dwukrotnie dro¿sza. Czy ta ró¿nica w cenie
> jest uzasadniona ? Co zyskuje p³ac± za tak± p³yte?
Ró¿nica w cenie jest równie¿ z innych powodów. Jest zupe³nie inne
ch³odzenie czipsetu i mosfetów, po drugiej stronie laminatu jest
dodatkowe ch³odzenie czipsetu (ale to raczej bajer ni¿ co¶ daje).
Czipset jest chyba w wersji ICH9_R_ a w DS3 tylko ICH9. Nie chce mi siê
wiêcej szukaæ ró¿nic, w ka¿dym razie ró¿nice miêdzy seriami DS3 a DS4
by³y przewa¿nie znaczne (na ko¿y¶æ DS4) a DQ6 ju¿ by³a przewa¿nie p³yt±
DS4 z dolepionymi zbêdnymi bajerami.
Realne zasilanie 6, 12, 17.5 fazowe nic nie zmienia, p³yta ma byæ przy
ustawieniach nominalnych ca³kowicie stabilna z ka¿dym supportowanym
procesorem. A te wszelkie wynalazki zwiêkszaj±ce jako¶æ zasilania,
ch³odzenie itd - przek³adaj± siê g³ownie na mo¿liwo¶ci podkrêcania (albo
raczej stabilno¶æ po podkrêceniu).
Je¶li ca³kiem sprawnie dzia³a z Q6600 (i to podkrêconym) jaki¶ gówniany
asrock z zabytkowym 3fazowym zasilaniem, starymi piszcz±cymi toroidami -
to zapewne bêdzie lepiej przy 6 fazach i porz±dnym wykonaniu, ale nie
jest to krytycznie potrzebne dla procesora 4rdzeniowego. To tak jakby¶
wybiera³ samochód "byle mia³ 6 cylindrów" bo chcesz je¼dziæ w 4 osoby.