Re: notebook/laptop + komórka

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 22 Dec 2007 - 01:23:58 MET

** Marek <Marek@marek.pl> wrote:

> Czy posiadacze takiego sprzętu lub osoby, które znają dobrze ten temat
> mogłyby mi doradzić w sprawie zakupu notebooka/laptopa i komórki. Chodzi mi
> o mobilność i dostęp do internetu przy możliwie najlepszym stosunku ceny do
> możliwości. Co warto kupić biorąc pod uwagę koszt zakupu sprzętu i
> późniejsze opłaty stałe (abonament) oraz za czas połączeń?

Łojezu. Kolejny. Napisz jaki masz budżet.

Nie da się powiedzieć, że Persil jest najlepszym proszkiem do prania bo tak
mówią w TV.

Aby wiedzieć czego Ci potrzeba to należy wiedzieć np. co chcesz z tym
połączeniem robić? Przyjmę normę czyli np. oglądanie stron, siedzenie na GG i
czytanie poczty.

Oglądanie stron - taka głupa gazeta.pl załaduje Ci na dziendobry przysłowiowe
1MB danych - hehe niewyobrażalne w czasach modemów nie?

Wielogodzinna sesja Gadu-Gadu zeżre Ci przerażające 200KB - czyli tyle co 1/5
strony gazety.pl. ;)

Dlatego zasadniczym pytaniem jest jakie jest Twoje zapotrzebowanie na dane, czy
chcesz np. w terenie ściągać 10MB bazy danych do programu Ważnego, czy może
tylko gadać na GG.

> Ponadto jak się ma koszt i wygoda w/w rozwiązania do kosztu i wygody
> korzystania z tzw. hotspotów, głównie w Warszawie?

Myślę, że karta GPRS/EDGE/HDSPA/WiFi będzie tutaj odpowiednia. Jaki chcesz plan
to zależy od tego czego potrzebujesz (konkretnie to ile mega miesięcznie), a
tego nie napisałeś.