[SOLVED] Laptop - drastyczny spadek wydajności po wymianie zasilacza.

Autor: Karol <Din_alt_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 21 Dec 2007 - 12:46:48 MET

Karol wrote:

> Witam
>
> Mam laptop HP Compaq nx7400, procesor centrino duo, 1GB RAM, zintegrowana
> grafika. Padł mi zasilacz do niego wiec kupiłem nowy, orginalny. Od tego
> czasu komputer zachowuje się jak gdyby zamiaiast wspomnianego centrino duo
> miał jakieś stare pentium III 500MHz i 128 MB RAM albo coś podobnego.
> Windows uruchamia
> się jakieś 5 min, mam też Linuksa i ten też uruchamia sie zauważalnie
> wolniej, najprostrze rzeczy jak rysowanie okienek czy wyświetlenie strony
> www zajmuje 100% obciążenia procesora na kilka sekund. Słuchanie muzyki
> [...]

Być może komuś się to przyda. Po wielu dniach obserwacji i testowania
różnymi narzędziami znalazłem rozwiązanie problemu. Przyczyną jest
oczywiście ów nowy, oryginalny zasilacz i skomplikowane zasilanie w tym
laptopie. Wtyczka nie zawsze łączy prawidłowo, laptop ma zasilanie ale
uruchamiają się jakieś mechanizmy oszczędzania energii, niezależne od
systemu operacyjnego i oprogramowania i komputer zwalnia do najniższej
możliwej częstotliwości. Żeby przywrócić prawidłowe działanie należy
delikatnie, podkreślam delikatnie, pomanipulować wtyczką zasilania przy
laptopie do momentu osiągnięcia prawidłowej pracy komputera.

Pozdrawiam i życzę wesołych świąt,
Karol