Re: usb - sata

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Wed 19 Dec 2007 - 05:02:17 MET

Proces Maciej Ananicz <naxrmoo@gmaixl.com> zwrócił błąd:
> Mam dosyć nagrywania dvd, które po jakims czasie i tak nie działają,
> więc stwierdziłem, że będę trzymać wszystkie dane na hdd. Problem w tym,
> że do laptopa nie dołożę dysków. W przyszłości zmontuję mały serwer
> plików, ale póki co chciałbym podłączać dyski przez usb. Więc, albo
> kieszeń usb, albo kabelek usb-sata, jak np. ten
> http://www.komputronik.pl/Akcesoria_USB/Konwertery/USB__SATA_/_IDE_2_5_i_3_5_/pelny,id,29172/
> W pierwszym przypadku wychodzi trochę drożej i wydaje mi się, że wymiana
> dysków będzie bardziej uciążliwa. W drugim nie bardzo wiem, jak
> [...]

Ja używam z notkiem kilku rozwiązań, niby najbezpieczniejsze są takie
obudowy, ale ulubionym jest coś takiego:
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16812119152

Na zdjęciu tego nie widać, ale ma on zewnętrzny zasilacz, do którego
można podłączyć dysk IDE i SATA (albo oba naraz). Ma wyłącznik
zasilania. Dobre jest to, że podłączasz każdy twardziel czy nagrywarkę,
nawet prądożerne coś, ja mam Barracudę 7200.11. W komplecie są dwie
gumopodobne "obudowy" na mały i duży dysk. Podłączenie i odłączenie jest
dzięki temu w locie, jak potrzebuję dysku to włączam przyciskiem
zasilanie i wpinam kable USB, jak nie potrzbuję do odwrotnie. Oczywiście
trochę miejsca na stole trzeba robić, bo to nie eSATA tylko zwykła SATA,
nie może być zbyt narażona na zahaczenie no i trochę okablowania jest.
Można podłączać dwa na raz.

To co zlinkowałeś wydaje się być dokładnym odpowiednikiem tego mojego
urządzenia, jest tylko droższe (jeśli są oba w tym samym sklepie).

Z urządzeniami zasilanymi USB jest tak, że wiele dysków potrzebuje dwóch
portów, bo jeden nie ma dość prądu (czasem według specyfikacji jest OK,
ale notebook nie wyrabia).

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8