usb - sata

Autor: Maciej Ananicz <naxrmoo_at_gmaixl.com>
Data: Tue 18 Dec 2007 - 21:19:01 MET

Mam dosyć nagrywania dvd, które po jakims czasie i tak nie działają,
więc stwierdziłem, że będę trzymać wszystkie dane na hdd. Problem w tym,
że do laptopa nie dołożę dysków. W przyszłości zmontuję mały serwer
plików, ale póki co chciałbym podłączać dyski przez usb. Więc, albo
kieszeń usb, albo kabelek usb-sata, jak np. ten
http://www.komputronik.pl/Akcesoria_USB/Konwertery/USB__SATA_/_IDE_2_5_i_3_5_/pelny,id,29172/
W pierwszym przypadku wychodzi trochę drożej i wydaje mi się, że wymiana
  dysków będzie bardziej uciążliwa. W drugim nie bardzo wiem, jak
rozwiązać problem zasilania. Są jakieś zewnętrzne zasilacze SATA, albo
można bezpiecznie i niedrogo dostosować zwykły zasilacz do tego celu?
W ogóle ma to jakiś sens, czy lepiej zostać przy kieszeni.

--
Maciek Ananicz
gg: 2412905