Re: tak se mysle - domowe media center.

Autor: Rafal Franczak <franek_at_usun_to.kolorowe.krakow.pl>
Data: Mon 17 Dec 2007 - 19:43:29 MET

Lukasz Sczygiel napisał(a):
> Od dluzszego czasu lazi mi po glowie takie rozwiazanie:
>
> Jeden centralny serwer medialny (Radio, TV zwykle, DVB-S) do ktorego podlaczac
> sie beda koncowki podpiete do monitorow, projektorow, telewizora.
>
> Zalozenia:
> -serwer to duza maszyna wyposazona w 2-4 karty TV (siakies pixelview bt878), 2-4
> karty dvb-s, 2-4 sieciowki ethernetowe, pewnie jakies "setki"(dla sieci akurat
> znam specyfike wiec wiele pomocy mi nie potrzeba)

Tu pierwszy problem: 6-12 slotów PCI gdzie takie coś znaleźć?

> [...]
> siakis mpeg (dla dvb-s to raczej trywialne dla zwyklej TV juz ciekawiej) czy mp3
> (radio)
> -serwerek bedzie sluzyl takze za dostep do internetu (siakas neozdrada).
>
> O ile wiekszosc zagadnien jest dla mnie relatywnie jasna to martwi mnie jedna
> sprawa:
> Czy da sie zmontowac taka jednostke centralna aby byla w stanie udzwignac takie
> zadania (kompresja TV, radio, strumieniowanie dvb dla 2-4 odbiorcow) a
> jednoczesnie w chwili kiedy nie jest uzywana zuzywala malo pradu (100-150W)?

Ciemno to widzę, zwłaszcza kompresję "w locie" analogowej TV 2-4 kanałów.
Czemu nie użyć dekoderów satelitarnych z MPEG over IP do odbioru tego,
co się da? Nie pytaj mnie o cenę. Tych które miałem w łapkach nie kupowałem.
W archiwum tej listy jest o wymaganiach dla sprzętu do kodowania h.264

Może to Ci pomoże http://www.stream-video.com/FQstream.htm

> Czy da sie wygaszac poszczegolne procesory tak aby gdy potrzebny jest jeden
> strumien to pracowal jeden procesor a gdy trzy to trzy procki?

C2D tak mają. Czy Athlony nie wiem.

> No i wazne zeby bylo tanio :) . Jakies prolianty ML570 czy cos w ten desen
> wyposazone w 1-2GB RAM i 4 CPU byly by akceptowalne cenowo (aktualnie okolice
> 1200zl).

A to cena za kilogram? czy za GHz jednego CPU?

> A moze zrobic to inaczej?
> Sa jakies gotowe skrzynki dla TV i DVB-S?

Część co nowszych dekoderów satelitarnych ma możliwość wypuszczenia
jednego strumienia MPEG po IP. stosik takich pudełek i masz 8 kanałów.

Rafał