Re: obudowa LAN do dysku twardego

Autor: Bartek Wiecek <dante_at_ciach.eranet.pl>
Data: Sun 16 Dec 2007 - 08:20:23 MET

"Wojtek Malina" <wojtek_malina@gazeta.pl> wrote in message
news:fk1i4i$k7m$1@inews.gazeta.pl...
> Zauwazylem tylko spadek wydajnosci przy przesylaniu duzej ilosci malych
> plikow (nie nadaje sie na cache)

Super, to jeszcze jedno pytanie. Troche poczytałem w sieci o NDAS ktory
wykorzystuje obudowa Wellanda.
Niestety były to trochę wiekowe artykuły. Trafiłem tam na jeden niepokojący
szczegół. Mianowicie chodzi o prawa zapisu. Wyczytałem, ze w jednym momencie
tylko jeden komputer moze miec prawa zapisu. czy nadal tak to działa? Czy te
prawa są przydzielane dynamicznie czy tez jeden z komputerów dostaje prawa
zapisu na stałe a reszta chodzi w trybie read only dopóki ten pierwszy nie
zostanie wyłączony/odłączony/whatever?

W sumie znalazłem dwie obudowy Wellanda: ME-740AN wyglada na dzialajaca w
otoczeniu sieciowym ale w tym przypadku nie znalazłem informacji o tym by
obsługiwał coś innego niz IDE (a potrzebuje SATA) a druga to ME-740K która
moze i SATA obsługuje ale korzysta z NDAS...

Znalazłem tez w necie obudowę Revoltec Alu Guard 3,5" SATA to LAN + USB 2.0.
Jednak w tym wypadku nie ma zadnych informacji na temat sposobu działania
tego sprzetu. O chipsecie który wykorzystuje (Starsemi-ST9104) znalazłem to:
http://www.starsemi.com/vEng/product.php#STR91XX . tylko, ze ja prosty user
jestem i tej zagadki sprzętowej na podstawie tego opisu bez Waszej pomocy
nie rozwiązę :-(
i bądz tu człowieku mądry... :-(
pzdr
bartek