Re: Atrament w drukarce Canon iP4300

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Sat 15 Dec 2007 - 23:36:08 MET

Użytkownik "User" <User@itisme.com> napisał w wiadomości
news:fk1itt$ohr$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam!
>
> Drukarka Canon iP4300 używa 5 pojemników z atramentem:
> 8-C, 8-M, 8-Y, 8-BK oraz 5-PGBK.
> Przy normalnym drukowaniu, głównie czarno-białym i trochę
> kolorowym, ale żadnych zdjęć, zużywa przede wszystkim
> atrament z pojemnika 5-PGBK. Nie zaczęła natomiast
> używać atramentu czarnego z pojemnika 8-BK.
> Wydaje mi się to dziwne, bo chyba atrament 5-PGBK jest
> z pigmentem, czyli miał być głównie do zdjęć, natomiast
> komplet atramentów o numerze 8 miał być do "zwykłego"
> drukowania.

Jest dokładnie odwrotnie. Pigment do czarnego tekstu ewentualie grafiki,
reszta do fotografii i tam gdzie trzeba mieszać kolory.

> Ostatnio drukarka zasygnalizowała, że wyczerpał się atrament
> 5-PGBK. Kolega powiedział mi kiedyś, że w takiej sytuacji
> można nacisnąć raz klawisz kontrolki [ALARM] (ten górny) i wtedy
> drukarka jeszcze trochę podrukuje. Tak zrobiłem, tyle, że ona
> drukuje już kolejny dzień i obawiam się, że robi to kosztem
> atramentu z pojemników kolorowych. Kolorowego atramentu
> bowiem systematycznie ubywa. Natomiast nadal nie zaczęła
> w ogóle używać atramentu z pojemnika 8-BK.
> Kolor na wydrukach jest bez zarzutu.
> Nie wiem więc czy wymienić pojemnik 5-PGBK, czy korzystać
> [...]

Jeśli Cię stać na drukowanie czarnego z kolorów możesz zostawić jak jest.
Jednak taniej wyjdzie uzupełnić jednak ten pigment.
4300 jest świetną drukarką, ale jak sam zauważyłeś ma problemy ze
sterownikiem, skutkiem których jest bardzo oszczędne używanie
rozpuszczalnikowego czarnego. Już tak ma.