Re: jaka najlepsza rozdzielczosc matrycy dla laptoppa 15'

Autor: z/svc <z/svc_at_>
Data: Wed 12 Dec 2007 - 21:37:21 MET

On Wed, 12 Dec 2007 08:14:38 +0100, Radosław Sokół
<Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote:

>To wina oprogramowania. I oprogramowanie należy poprawić, a nie
>szukać gorszego monitora :) Trend jest właśnie taki, by zwiększyć
>w końcu rozdzielczości (mamy te same od mniej więcej 10 lat!!!)
>i wymusić na producentach oprogramowania płynne skalowanie
>interfejsów użytkownika.

Otóż to! Ja mam na 15.4'' panorama rozdzielczość 1600x1080 i bardzo to
sobie chwalę. Jak potrzebuję dużej przestrzeni, to używam rozdz.
natywnej. Jak czytam tekst, to przełączam na 1280x800. Byłem bardzo
zaskoczony tym, że 1280x800 na natywnej 1600x1080 wygląda naprawdę
nieźle. Owszem, widać, że tekst nie jest idelanie ostry, ale jest to
jak najbardziej wygodna jakość obrazu.

Natomiast kolega ma na matrycy panoramicznej 15.4'' rozdzielczość
natywną 1900x1280. I u niego 1280x800 wygląda jeszcze lepiej.

Więc dla mnie wniosek jest oczywisty: niech producenci robią matryce o
coraz większych rozdzielczościach, aż wielkość piksela będzie miała
takie znaczenie jak niegdyś wielkość plamki w monitorze CRT.

--
z/svc