Re: Asus P5K czy Gigabyte GA-P35-DS4

Autor: RaFi B <rfb1_at_op.pl>
Data: Wed 12 Dec 2007 - 12:35:38 MET

Robbo pisze:
> Witam,
>
> Wazne dla mnie cechy plyty to:
> - chipset P35
> - raid, czyli mostek ICH9R
> - firewire
> - dobre chlodzenie chipsetu - tak jak ma gigabyte, ale widze ze asus tez
> nie byle co

Z moich ostatnich doświadczeń poleciłbym Ci raczej Gigabyte, zwłaszcza
jeśli chodzi o o/c. Ostatnio miałem Asusa P5B plus którego zamieniłem na
Gigabyte P35c-ds3r. Pamięci które posiadam Corsair XMS2 800 dostały kopa
i poszły na 950 Mhz bez zmiany timingów a procek z 2,13 spokojnie na 3,0
i chce dalej bez zmiany napięcia.Wiem że obie są na różnych chipsetach i
ciężko tak bezpośrenio porównać ale jest to jakiś sygnał. No i
temperatury na Gigabycie zdecydowanie niższe.x Z tego co wiem Gigabyte
ma 6fazowe zasilanie proca a Asus stosuje 3 fazowe (poszukaj w necie coś
na ten temat). Jedną z wad według mnie Gigabyte jest oprogramowanie
płyty. Przy tym Asusa wygląda tragicznie.

pozdr
RaFi B