Re: Jak podzielić łącze bez pomocy routera?

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Tue 11 Dec 2007 - 12:37:22 MET

Użytkownik "Emil_Wąsacz" <czaternikWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości
news:50e0.000000ea.475bce57@newsgate.onet.pl...
> Należę do sieci LAN, moje łącze ma 512 kb/s, net mam na PC (zintegrowana
> karta
> sieciowa z płytą główną), chciałbym mieć dostęp do netu także w notebooku
> (karta
> sieciowa przewodowa:10/100 Fast Ethernet / karta sieciowa bezprzewodowa
> WiFi:54
> (Mbps) - 802.11b/g)

Skoro w lapie masz sieciówkę bezprzewodową, to do desktopa też możesz taką
włożyć (2-cyfrowa cena). Wtedy na lapie będziesz miał neta z dowolnego
miejsca w mieszkaniu.

> odległość dzieląca PC od notebooka to 5 m w lini prostej,
> chciałbym mieć łącze podzielone następująco:
> - przy włączonym PC i notebooku po 256 kb/s na każdy
> - przy wyłączonym notebooku 512 kb/s na PC
>
> Czy można tak podzielić łącze aby spełniało powyższe kryteria? Jeśli tak
> to jak
> to zrobić i czy potrzeba fachowca? Czy router jest niezbędny?

Ruter jest mały, tani i prosty w konfiguracji np:
http://www.arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=8026&katid=49
W przypadku gdy na lapie chcesz mieć neta bezprzewodowo to musi być wtedy
trochę droższy ruter z WiFi.

> Jeśli kabel z netu podłącze do zintegrowanej karty sieciowej w PC (tak jak
> obecnie), następnie włożę do PC drugą kartę sieciową i połączę ją z
> notebookiem
> za pomocą wtyczek RJ45 to:

Możesz też net podłączyć przez dodatkową sieciówkę, a integry używać do
połaczenia z lapem (zmiana numeu MAC, po którym masz dostep do netu, to parę
sekund). Analogicznie zmieniając tymczasowo numer MAC w sieciówce lapa
możesz podłączyć lapa bezpośrednio do netu.
Kabel PC-lap chyba nawet nie musi być skrosowany.

> -czy to zadziała?

Tak

> -czy wtedy przy włączonym PC będę miał net w notebooku?

Tak, jak włączysz na desktopie ICS. Ale doradzam ruter. Ruter ma jeszcze tą
dodatkową zaletę, że z reguły ma wbudowany firewall (zresztą nawet bez
firewalla większość potencjalnych ataków hackerskich i tak zatrzymuje się na
ruterze, i nie idzie dalej na komputery)

> -czy Adminowi sieci będę musiał podać MAC drugiej sieciówki, która dokupie
> do PC?

Nie

> -czy przy takim podłączeniu strace zew IP?

Nie

> -czy przy wyłączonym notebooku na PC będę miał 512 kb/s?

Tak