Jak podzielić łącze bez pomocy routera?

Autor: Emil_Wąsacz <czaternikWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Sun 09 Dec 2007 - 12:15:36 MET

Należę do sieci LAN, moje łącze ma 512 kb/s, net mam na PC (zintegrowana karta
sieciowa z płytą główną), chciałbym mieć dostęp do netu także w notebooku (karta
sieciowa przewodowa:10/100 Fast Ethernet / karta sieciowa bezprzewodowa WiFi:54
(Mbps) - 802.11b/g), odległość dzieląca PC od notebooka to 5 m w lini prostej,
chciałbym mieć łącze podzielone następująco:
- przy włączonym PC i notebooku po 256 kb/s na każdy
- przy wyłączonym notebooku 512 kb/s na PC

Czy można tak podzielić łącze aby spełniało powyższe kryteria? Jeśli tak to jak
to zrobić i czy potrzeba fachowca? Czy router jest niezbędny?

Jeśli kabel z netu podłącze do zintegrowanej karty sieciowej w PC (tak jak
obecnie), następnie włożę do PC drugą kartę sieciową i połączę ją z notebookiem
za pomocą wtyczek RJ45 to:
-czy to zadziała?
-czy wtedy przy włączonym PC będę miał net w notebooku?
-czy Adminowi sieci będę musiał podać MAC drugiej sieciówki, która dokupie do PC?
-czy przy takim podłączeniu strace zew IP?
-czy przy wyłączonym notebooku na PC będę miał 512 kb/s?