Re: [RAID, lekko Win] Czy da się

Autor: Marcin P. <mmm_at_op.pl>
Data: Tue 11 Dec 2007 - 08:11:52 MET

Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał w wiadomości news:fjja8r$ik7$7@polsl.pl...

> Po co?
>
> Za dużo tych stripingów. Poza tym za dużo kombinacji jak
> na jedną parę dysków.

> Tak. Tylko Intel ma możliwość tworzenia wielu macierzy na
> jednym zestawie dysków. I nie należy się tym zachwycać, bo
> już niedawno ktoś płakał, że po tym, jak mu płyta "zapomniała"
> konfiguracji macierzy stracił większość danych.

> Programowo. Ale wtedy masz tylko kłopot, a przyspieszenie
> znikome.
>
> Moja rada: zrób RAID 1 na całych dyskach. Odczyt będzie
> szybszy, zapis minimalnie wolniejszy, a *wszystko* będzie
> [...]

W zasadzie zgadzam się ze wszystkimi przedmówcami.
Raid SATA to raczej gadżet. Bezpieczeństwo danych spada,
te macierze wysiadają częściej, niż ustawa przewiduje.

Jeśli masz tylko dwa dyski, to więcej zyskasz na wydajności,
jeśli jeden zrobisz systemowy i roboczy, na drugim plik wymiany
i będziesz przechowywał dane (ktoś ma lepszy pomysł, niech napisze).
Raid w takiej konfiguracji podniesie Ci zauważalnie wydajność, jeśli
będziesz miał jeszcze trzeci dysk.

Serdeczne pozdrowienia

--
Marcin