Re: Proporcje ekrany w LCD

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Mon 10 Dec 2007 - 18:22:16 MET

Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote:

> A jaki jest *dobry*?

Najczęściej spotykane są dwa - jednokolumnowy (wąska kolumna na środku,
rzeczywiście marnuje się obszar roboczy mając szerokie okno
przeglądarki) oraz 3-kolumnowy (po lewej reklamy, po prawej menu i
reklamy, na środku tekst i reklamy;>). Biorąc pod uwagę, że niektórzy
nie używają myszki i w związku z tym nie mają ochoty na ciągłe zwężanie
i poszerzeanie okna, najrozsądniejsze jest rozciągnięcie go na stałe.

> Tylko do określonej długości wiersza można wygodnie
> czytać lity tekst. Z tego wynika założenie, że akapity
> tekstu *nie mogą* być zbyt szerokie.

Tak, tylko nie znaczy to wcale, że kolumna jest jedna.
Ponadto to się odnosi tylko do szerokości, wysokość zazwyczaj czym
większa tym do czytania lepsza, bo nie trzeba przewijać.

> Jeżeli teraz narzucimy stałą szerokość strony, to mamy
> *zły* design, bo marnuje się miejsce po bokach okna.
> Jeżeli zrezygnujemy z tej stałej szerokości to mamy
> *zły* design, bo mamy za długie wiersze tekstu.

Tak i tak,

> Jeżeli narzucimy szerokość, a wolne miejsce wykorzystamy
> na inne elementy strony to mamy *zły* design, bo strona
> jest nieczytelna na monitorach niepanoramicznych o małej
> rozdzielczości lub w przypadku używania niewielkiego okna.

No to fajnie - popraw teraz wszystkie strony w Internecie, żebym mógł
zwęzić okno przeglądarki ;)
Od razu wspomnę, że dla mnie coś takiego jak zmiana rozmiaru okna
istnieje tylko wtedy, gdy sobie puszczam jakiegoś mtra czy pinga, a okno
daję na najwyższą warstwę w celu ciągłego monitorowania.

> Jedyne wyjście to strona dostosowująca się do szerokości
> okna w sposób płynny i użytkownik zachowujący właściwe

Okno samo zmieniające rozmiar? Oj nie, dziękuję.

> Zakładki normalny użytkownik wykorzystuje do grupowania
> w jednym oknie stron o jednej tematyce. Strony o różnej
> tematyce powinny być w *osobnych* oknach.

Od grupowania stron o jednej tematyce to są kolory zakładek.

> Szczególnie, że przy 50 otwartych stronach trzymanie
> ich w jednym oknie w zakładkach zakrawa na idiotyzm.

Ciekawe. Nie liczyłem co prawda, ale chyba miałem jedną sesję z 80
zakładkami.

> W każdym systemie. To jest wygody. Co to za praca, gdy w tle
> wzdłuż krawędzi ekranu migają reklamy czy wali po oczach białe
> tło strony WWW?

Reklam nie mam (flash na kliknięcie, gify odtwarzane raz, adblock), a
tło stron WWW to mam na pulpicie 1, na którym zwykle mam TYLKO
seamonkey/FF i xtermy powiązane z wyświetlanymi stronami. Inne okna
ZAWSZE przenoszę na kolejne pulpity.

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/