Re: Proporcje ekrany w LCD

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Mon 10 Dec 2007 - 18:13:10 MET

Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote:

> Bo zazwyczaj uzyskuje się okno za szerokie w stosunku do
> optymalnego rozkładu strony.

Przecież masa stron jest robiona na 1024x768.

> Bo uniemożliwia to wygodne
> korzystanie z treści zapisanych na stronie np. przy jedno-
> czesnej pracy nad jakimś programem czy artykułem. Bo utrud-

Pisząc swój (czy to tekst, czy kod) korzystam z wysokiego wąskiego (bo i
tak trzeba łamać wiersze) okna położonego nad stroną. Czasem pozycjonuję
też okna na wyższych warstwach, żeby nie były przesłaniane.

> nia to przeglądanie jednocześnie paru stron WWW w kilku
> osobnych oknach.

Miałem kiedyś rozszerzenie robiące split okna na dwa, ale nie używałem i
tak - nie widzę takiej potrzeby.

> Bo wymaga minimalizowania okna w czasie,
> gdy się czeka na załadowanie strony i chce się w między-

Nie czekam na załadowanie stron, a przełączanie na inne okna z tej samej
warstwy mam pod klawiszem menu. Ponadto mam dość sztywne zasady jeśli
chodzi o rozkład aplikacji pomiędzy pulpitami, np. seamonkey/FF mam
zawsze na 1 pulpicie, a screena z ekg odpalonym na serwerze na 4.
ctrl+menu przełącza na ostatni aktywny pulpit, alt-strzałki lewo/prawo
przełączają pomiędzy oknami na danym pulpicie, alt-escape przesuwa
aktywne okno na spód, ctrl-alt-strzałki lewo/prawo przełączają między
puliptami, do tego ctrl+alt+strzałka w górę daje mi menu z pulpitami i
dostępnymi oknami, a ctrl+alt+escape pokazuje okno z listą okien (i
możliwość przełączenia/zamknięcia). A kombinacja ctrl+alt jest równoważna
klawiszowi super - w ten sposób nie muszę minimalizować okien podczas
pracy, a jak na jakimś nie pracuję to alt+f9.

> czasie coś innego zrobić. Bo zasłania się krawędzie pul-
> pitu, gdzie są widoczne ikony. I tak dalej...

Oj, nie mam ikon na pulpicie:)

> Mnie użytkownik maksymalizujący okno przeglądarki zawsze
> kojarzy się z początkującym, dla którego wielozadaniowość

Pfff, nawet nie mam w przeglądarce pasków window managera;)
Pozbawiłem ją, aby być jeszcze bardziej jednozadaniowym;)

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/