Re: [RAID, lekko Win] Czy da się

Autor: DooMiniK <_at_poczta.wp.pl>
Data: Mon 10 Dec 2007 - 09:18:58 MET

Krzysztof Szatanik wrote:
> Witam
>
> W zasadzie nie wiem czy dobra grupa, bo problem dotyczy w dużej
> części tak sprzętu jak i WXP, ale do konkretów - najwyżej komuś podpadnę :)
>
> Płyta ASUS P5N-E na chipsecie nF 650i SLI oraz dwa dyski SATA.
> Chciałbym na nich zbudować *zestaw* macierzy mniej więcej w ten sposób:
>
> 1 - po 50 GB Striping pod system
> 2 - po 2-5 GB stripping pod plik wymiany Win
> 3 - 50 GB mirror pod dane związane z pracą

Dużo nie zyskasz budując osobno 1 i 2, lepiej zainwestuj w RAM.

> 4 - reszta dysków jako Striping pod mało ważne dane

Ile masz tych dysków? Masz dobry zasilacz, bo ja już naliczyłem
conajmniej 8 :)

> Niestety z tego co się zorientowałem ASUSwy kontroler umożliwia
> (chyba) tylko dodanie całych dysków w pojedyńczym trybie RAID (czyli oba
> dyski jako striping albo mirror). Czy jest jakiś inny sposób na
> realizację powyższego planu i czy taki plan ma sens?

Aaaa, to Ty chciałeś robić np. na dwóch fizycznych dyskach
  RAID1 + RAID0?
Zrób to raczej np. na 4 dyskach:
RAID0 - system + swap
RAID1 - dane, backup ustawień systemowych, etc.

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,