Re: Obudowa SLIM z cichym zasilaczem

Autor: rrrrrrrrrrr <r_at_r.com>
Data: Sun 09 Dec 2007 - 00:45:56 MET

Marcin Narzynski pisze:
> Witam,
>
> Próbuję zmontować komputer z małej obudowie typu SLIM.
> Zestaw ma być cichy. Wymyśliłem procesor AMD X2 rzędu 4000+, do tego
> karta graficzna na płycie głównej, do 1 GB RAM, jeden dysk twardy.
> Jak widać - zestaw niewymagający dużego zasilacza. Ja chciałbym jednak,
> żeby zasilacz był przede wszystkim cichy. Co byście polecili w rozsądnej
> cenie? Zakładam, że nie ma luzem takich zasilaczy i muszę kupić go od
> razu z obudową.
>
> MN
problem nie leży w samej obudowie ale w upchaniu standardowej płyty ATX
w takim slimie.
Jeżeli cały komputer od początku jest projektowany jako slim to
uwzględnia się tam odpowiednie trasy przepływu powietrza.
tak żeby jeden wiatrak był w stanie obsłużyć skutecznie całe pudło
zapewniając przewiew w okolicy dysku procesora pamięci kart PCI i zasilacza.
Jeżeli pakujesz płytę ATX do małego blaszanego pudełka do którego ta
płyta nie była specjalnie projektowana to zaczynają się dziać takie
rzeczy, że np wentylator na radiatorze procka jest wysoko i dmucha
prosto w górną blachę (kiepskie chłodzenie) temperatura rośnie wiatrak
nabiera obrotów i wyje jak dziki żeby zapewnić procesorowi temperaturę
na granicy dopuszczalnej.
Dysk twardy upchany gdzieś przed płytą czołową przykcony ciasno do
podłóża i przywalony od góry napędem CD albo FDD, zero przewiewu.
wiatrak z zasilacza wysysa powietrze z obudowy ale nie to gorące od
dysku i procesora tylko tam gdzie najłatwiejszy przelot od jakiejś
kratki z przodu.
itd itd
do tego dodaj poupychane na siłę taśmy ATA FDD wiązki zasilania i
sterowanie płytą
Naużerałem się już wystarczająco dużo z takimi obudowami niby slim i
powiem jedno
Jak ma być MAłE i funkcjonalne (tzn. ciche, chłodne i łatwe w montażu )
to zostają tylko markowe produkty typu Dell Compaq (HP)
elegancja, wygoda, chłod i cisza
No ale sam takiego w domu nie mam :)