Pojemno¶æ microSD a SD

Autor: Piotr M <nie.dam_at_gmail.com>
Data: Thu 06 Dec 2007 - 00:38:19 MET

Witam serdecznie!

Dzi¶ kupi³em sobie do telefonu kartê 2GB micro SD i zszokowa³em sie.
Takie to ma³e ¿e ledwo w palce wzi±³em (pewnie jakby mi wpad³a do
sa³atki to nic bym nie poczu³ :) ). A¿ nie mog³em sie nadziwiæ jak w
takim op³atku mie¶ci sie tyle. I teraz zastanawia mnie to, je¿eli
technologia stwarza taka mo¿liwo¶æ na produkcje takiego ma³ego cu¶ to
dlaczego powszechnie nie u¿ywa siê "pe³nych" SD o pojemno¶ci rzêdu 16GB.
Wyliczy³em ¿e fizycznie ta SD jest ok 8 razy wiêksza od micro SD (cztery
wchodz± na p³aszczy¼nie a tych mo¿na u³o¿yæ dwie) Ma³o tego, przeciez
du¿o jest kart micro SD pojemno¶ci 4GB (i relatywnie tanich bo ok 130z³)
to SD o pojemno¶ci 32GB powinno byæ ju¿ pe³no od dawna w powszechnym
u¿yciu. dlaczego tak nie jest?

--
pozdrawiam, Piotr M