Re: szybki skaner A4?

Autor: Lukasz Sczygiel <ptokiWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 05 Dec 2007 - 14:31:37 MET

> W zamierzchłych czasach ktoś poruszał ten temat, ale czas i rynek się
> zmienia. Może ktoś widział/kupił/sprzedawał jakiś sensowny skaner kartek
> rozmiaru do A4, o sensownej prędkości i jakości?
>
> Założenie - skanowanie w kolorze kartek A4 (lub mniejszych), z
> rozdzielczością 100dpi (99%), bardzo rzadko 300-600dpi. Skanowane są
> pisma/druki urzędowe a nie fotki, więc kolory i jakość raczej
> nieistotna. Obecnie i tak pracuję na Gamma 0.5 by więcej czytelności
> uzyskiwać ;)
> Tak więc wielkość obrazu nie jest ograniczeniem, tylko
> [...]
Eeee wcale nie.
Ja tak robilem skanowanie ksiazek. jedna strona to okolo 3sek.
potrzebne sa tak naprawde dwie dobre pomoce (oprocz aparatu) czyli statyw taki
aby nie zawadzaly nogi (najlepiej taki ktory mozna przykrecic do brzegu stolu) i
aparat taki zeby mozna bylo robic zdjecia z komputera a nie przyciskiem.
Poduszkowatosc latwo "obejsc". Trzeba po prostu robic zdjecia z wiekszej
odleglosci z zoomem. 0.5 metra jest ok.
Jak kartki nie sa pomietolone albo pozginane to szyby nie trzeba (czy
potrzebujesz robic OCR?). a zmontowanie szyby na zawiasie jest odpowiednikiem
klapy w skanerze.

Jesli robisz duzo takich skanow a jakosc nie jest najwazniejsza to moim zdaniem
warto.

Dodatkowo dobrze dolozyc jakas lampke albo dwie, nawet takie zwykle biurkowe sa ok.

Ja co prawda nie robie duzych ilosci i zazwyczaj nie OCR-uje ale skaner mimo ze
mam to nawet w jego strone nie patrzylem. Wszystko robie cyfrowka. Koszt moze
byc podobny do skanera jaki proponuja inni a jesli nie bedziesz go uzywal do
innych celow to moze jednak lepiej cyfrowka? poza tym moze okazac sie ze lepszy
soft pod linuxa jest dla wybranej cyfrowki niz dla wybranego skanera? Oczywiscie
jesli linux tu jest jakkolwiek istotny.

--
Lukasz Sczygiel