Re: Laptop do programowania - trudny wybor

Autor: z/svc <z/svc_at_>
Data: Sun 02 Dec 2007 - 12:45:41 MET

On Sat, 01 Dec 2007 22:34:58 +0100, Poldekk <noczelny@gazeta.pl>
wrote:

>Skąd informacja, że projektanci i wykonawcy w Lenovo są Ci sami, którzy
>pracowali w IBM?

Z tego forum: http://forum.thinkpads.com/
Nie jestem w stanie podać linku do konkretnej dyskusji, ale przed
zakupem swojego ThinkPada dużo tam czytałem i od ludzi tam (adminów
forum) czytałem to, co napisałem powyżej. Z innych ich postów widzę,
że siedzą w tematyce ThinkPadów od dawna i bardzo się interesowali
przejściem ThinkPada z IBM do Lenovo, tak więc mam do nich zaufanie.

>A tak w ogóle to ogólną masę laptopów produkuje parę fabryk w Chinach i
>tylko w zależności od tego, kto zamówił nalepiają odpowiednią nalepkę
>"Lenovo" lub "Acer". A potem to już jest zadanie dla pracowników
>przemysłu propagandy i reklamy, żeby klient myślał, że Lenovo to to, a
>Acer, to co innego.
>
>Np. mój ThinkPad (jeszcze ze znaczkiem IBM) ma napisane na spodzie:
>
>"Manufactured in China for Lenovo Singapore.
>Factory ID: F".

No dobrze, ale kolego, nie powiesz mi przecież, że znajdziesz na rynku
drugiego takiego laptopa, który wygląda, czy jest z tych samych
materiałów co ThinkPad.

Inna sprawa: nawet jeżeli fabryka jest ta sama, która robi dla Acera,
to nie znaczy, że używane są te same projekty, materiały oraz testy
jakości, kiedy ta sama fabryka robi ThinkPady dla Lenovo.

A zresztą to myślę, że za bardzo zaczynamy sobie gdybać. Tak naprawdę
to ani ja, ani pewnie Ty nie mamy pojęcia które to fabryki robią i
jak.

Dla mnie istotne są następujące fakty:
- ludzie z wymienionego forum (używający ThinkPadów od zamierzchłych
czasów) stwierdzają, że ThinkPady robione przez Lenovo to ta sama
jakość co robione przez IBM
- biorąc do ręki swojego ThinkPada (zrobionego przez Lenovo) mogę
potwierdzić, że żadnen Acer, Asus, Aristo, Toshiba, Dell czy HP (z
takimi miałem do czynienia) nie ma nic wspólnego z ThinkPadem.

OK, możemy się kłócić, które lepsze, ale ThinkPad jest wyjątkowy.
Komuś to może odpowiadać, komuś nie.

--
z/svc