Re: Szukam gryzonia

Autor: tu-i-tam <to-i-owo_at_o2.pl>
Data: Sun 02 Dec 2007 - 10:05:57 MET

Użytkownik "Reseller" <reseller@o2.pl> napisał w wiadomości
news:fisvbs$6gh$2@opal.futuro.pl...

> Szukam myszy tak do 150 zl, mysle, ze laserowej - nie mialem okazji
> jeszcze na takiej pracowac, mam doswiadczenie z optycznymi Logitechami i
> Geniusami.
> Najwazniejsza dla mnie jest ergonomia - mysz musi byc wygodna, stabilna i
> dokladna. Pracuje przede wszystkim w CorelDRAW, PhotoShop i ostatnio
> jeszcze sporo w AutoCAD. NIE GRAM i nie zamierzam GRAC. Nie ma dla mnie
> wiekszego znaczenia czy bedzie kablowa, czy tez nie - chociaz mysle, ze
> wireless z malym donglem na USB bedzie lepsza (chociaz w notebooku mam
> tylko 2 USB).
> [...]

Ja tam mam logitech MX620. Kosztowala niestety wiecej niz 150 (180 chyba)
ale mi
akurat zalezalo na bezprzewodowej. Oczywiscie to laser.

Mialo to cholerstwo chodzic na kazdej powierzchni oprocz szkla ale mam
wrazenie,
ze mocno przesadzili z tymi obietnicami. Na poczatku jesli chodzi o precyzje
to mialem
dziwne skojarzenia z myszkami kulkowymi za 4,99 w tesco. Teraz uzywam tej
myszy na
zwyklej papierowej teczce (na szarej stronie) i trzeba przyznac, ze dziala
nawet precyzyjnie.
Ale czy wystarczajaco precyzyjnie do pracy grafiki to mam watpliwosci mimo
wszystko. Mozliwe, ze
glupio zrobilem kupujac mysz za 180 a nie kupujac porzadnej podkladki ale w
koncu mialo dzialac
na wszystkim. Po przejsciu z kulkowej od razu na laser nie moglem jej
opanowac. Kursor skacze dziko na
wszystkie strony i trzeba szybkosc zmniejszyc bardzo mocno. Byc moze ta
rozdzielczosc to
zaleta ale mi bylo ciezko sie przyzwyczaic.

Dodatkowo myszka jest dosyc ciezka bo ma 2 baterie AA. Nie wiem czy to tez
nie ma
wplywu na precyzje.

Jesli rolka ci jest potrzebna to ta jest super. W porownaniu z dzialajaca
ciezko i glosno rolka w
starych myszach (dosyc popularny oem logiitecha) ta jest po prostu genialna.
Mozna przelaczac
z ruchu plynnego na skokowy (chociaz plynny to moim zdaniem
nieporozumienie). Rolka chodzi
bardzo lekko (ale nie za lekko), skok jest delikatny ale w 100% wyczuwalny.
Rolka ma oczywiscie
przycisk pod spodem i dwa przyciski po bokach (pochylana). U mnie w prawo
chodzi delikatnie
gorzej niz w lewo.

Myszka dobrze pasuje do dloni (przynajmniej mojej). Chyba, ze sie jest
leworecznym to wcale
nie pasuje. Wykonana jest raczej solidnie.

Technologia bezprzewodowa jest swietnie moim zdaniem w niej zrealizowana.
Dziala dlugo na
bateriach, ma duzy zasieg i w ogole nie zauwazylem jeszcze najmniejszych
problemow z
komunikacja. Tylko ten ciezar baterii.

Na myszke jest chyba 5 lat gwarancji.