Re: archiwizowanie danych

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Thu 29 Nov 2007 - 18:43:08 MET

KoRnik pisze:

> odpiac dysk i do szafki. moje pytanie brzmi czy ktos sie orientuje jak sie
> taki dysk zachowuje, czy da rade tak sobie postac nieuzywany z rok czy 2,
> czy raczej moze sie zespuc ze wzgledu na to, ze byl nieuzywany?
Już nie rz było o tymna grupie, polecam archiwum.
A co do pomysłu. pomysł nie jest zły, tyle ze dysk musi byc
przechowywany we wzorcowych warunkach i co jaiś czas trzeba u zrobić
przegląd. proponuje kupić drugi dysk i mieć dwie kopie, jedn w sejfie,
drugą w zwykłej szafie. Uszkodzenie sie dwóch kopii jednocześnie
możliwe tylko w czasie wojny.

Trzeba tez pamiętać ze dysk to urządzenie magnetyczne i może tracić
czasem te dane, wiec raz na rok odpalenie go na kompie i sprawdzenie sum
kontrolnych nie zaszkodzi.

Możesz zainteresować się też streamerem, lub Kartami pamięci które sa
lepsze od dysków. ale cenowo to będzie tragedia.
btw, skąd masz tyle płyt i co na nich jest? tak z ciekowsci pytam.