Re: Help !! Jak przywrócić system w laptopie?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 28 Nov 2007 - 07:02:53 MET

Dnia Tue, 27 Nov 2007 23:12:53 +0000 (UTC), Rufio napisał(a):

> Ale mnie spotkało....
> Dopiero co kupiłem nowiutkiego ThinkPad R61 z Win XP, jeszcze nie zdążyłem
> dobrze mu się przyjrzeć, gdy pojawił się młody "znawca" który postanowił
> ulepszyć sprzęt, i zrobić dwie partycje na dysku. Idea wydała mi się słuszna i

Bo jest.

> wobec zapewnień że to nic trudnego, a system wczyta się sam z "ukrytej"

"Ukrytej"? Dobrze słyszałeś? Nie rozumiem czemu miała by być ona
ukryta...

> partycji dałem mu komputer. Człowieczek, owszem skasował istniejącą partycję

Błąd. Należało istniejącą partycję z systemem zmniejszyć i w pustym
miejscu na dysku założyć nową.

> przy pomocy jakiegoś programiku startującego z CD, w jej miejsce zrobił dwie
> mniejsze. Na jednej miał być system, a druga na inne rzeczy. No i niestety
> komputer zdechł. Za nic nie chce wystartować z owej ukrytej partycji, boot
> failure, brak systemu i koniec.

Ale o co w ogóle chodzi z tą ukrytą partycją? Jedyna ukryta partycja
jaką producent tworzy na dysku, to partycja recovery. I ona nie służy
bynajmniej do uruchamiania systemu.

> Z płytki instalacyjnej WinXp też się nie
> instaluje... najpierw kopiuje pliki a potem wypisuje że w systemie nie
> znaleziono żadnych dysków twardych i kończy instalację.

Spróbuj wyłączyć natywny tryb SATA przed instalacją systemu. Ewentualnie
- jeżeli ten notebook ma stację dyskietek - utwórz dyskietkę zawierającą
sterowniki do mostka SATA na płycie głownej (pewnie jakiś Intel ICH8M) i
podaj ją wciskając F6 przy pytaniu instalatora o dodatkowe sterowniki
SCSI.

> Młody "geniusz
> komputerowy" niestety okazał się nie tak genialny jak sądził i ie ma pojęcia
> co zrobić. Ja zresztą też.

Daj mu szansę. W końcu chciał dobrze...

> Poratujcie radą jak przywrócić do życia mój sprzęt! Jak przywrócić system ??

Czasami wystarczy zapytać się wujka Google:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=187837

A może wystarczy przywrócić go do ustawień pierwotnych przy pomocy
procedury Recovery wbudowanej w BIOS. Warunkiem tego jest istnienie
partycji recovery na dysku. Trzeba mieć nadzieję, że nie została ona
skasowana. Jednak jeśli nawet została, to jej odtworzenie też nie
powinno być specjalnym problemem, poradzi sobie z tym np. Testdisk
http://www.cgsecurity.org/ albo BootIt http://www.terabyteunlimited.com.
O ile nie została ona fizycznie nadpisana przez kombinowanie z
instalacją nowego systemu.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/