Re: RAID na CF

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Tue 27 Nov 2007 - 21:40:54 MET

RadoslawF pisze:

> 1. Powinno dać sie założyć.
> 2. Nie widziałem przelotek na SATA widziałem na EIDE

na EIDE coraz trudniej znależc płyte, chyba ze karte PCI.

> 3. Pamięć będzie owszem bezgłośna ale nie będzie specjalnie szybka
> i praca w RAID nie przyspieszy do poziomu szybkiego dysku.

Ale gdyby robić RAID 0? Zakładam rozmiar karty 1GB. Nie zależy mi na
pojemności tylko na szybkości i absolutnej ciszy.

> 4. Znasz jakiś współczesny system który da radę normalnie pracować
> bez pamięci wymiany ?

jeśli an upartego stworzymy partycję na Ramdysku i tam wrzucimy plik
wymiany?

)
> jeśli ma na tym działać windows to musisz mieć coś
> na plik wymiany.

Nie, nie windows. Linux.

> Ewentualnie kupić normalny dysk SSD, ceny nie znam,
> dostępności w naszym kraju też.

SSD to około 350USD. Za dużo ;)

CO to w ogóle za pomysł z RAID na CF lub SDD?
Ano ładowanie podstawowego systemu operacyjnego, w którym mógłbym
załadować kolejne systemy operacyjne.

Coś jak Boot manager mający opcje knoppixa.