Re: RAID na CF

Autor: RadoslawF <radoslaw_at_poczta.emitel.pl>
Data: Tue 27 Nov 2007 - 20:40:17 MET

Dnia 2007-11-27 19:47, Użytkownik Osadnik napisał:
> Czy można złożyć dowolny RAID na kartach pamięci CF? Załóżmy że karty CF
> podłączymy do Interfejsu SATA obsługującym RAID. W ten sposób można by
> uzyskać bezgłośną szybką pamięć masową.

1. Powinno dać sie założyć.
2. Nie widziałem przelotek na SATA widziałem na EIDE
3. Pamięć będzie owszem bezgłośna ale nie będzie specjalnie szybka
i praca w RAID nie przyspieszy do poziomu szybkiego dysku.
4. Znasz jakiś współczesny system który da radę normalnie pracować
bez pamięci wymiany ?

> Jak z kosztami?

Spore.
Dwa interfejsy IDE-CF jakieś 60zł
Cztery karty CF każda po 4GB jakieś 500zł
I masz odpowiednik dysku 16GB.
Ja bym już tutaj zrezygnował. :-)
jeśli ma na tym działać windows to musisz mieć coś
na plik wymiany.
Jest produkowany wynalazek: karta wkładana w PCI (bierze
zasilanie z PCI) ma sloty na dwie kości pamięci a sygnałowo
jest podłączone do SATA lub IDE. Jak obsadzisz tam 1GB to
powinno załatwić sprawę pliku wymiany.
Tylko że nie spotkałem tej karty nigdzie w naszym pięknym
kraju.

Można też za 258USD kupić kadłubek 2,5 cala z 4 slotami
na karty SD i masz dysk do laptopa :-)

Ewentualnie kupić normalny dysk SSD, ceny nie znam,
dostępności w naszym kraju też.

Pozdrawiam