Re: Czy to prawda, że nie da się kupić nowego laptopa z XP?

Autor: Wiesiaczek <ciotkazielinska_at_vp.pl>
Data: Tue 27 Nov 2007 - 07:30:03 MET

Użytkownik "Piotrek" <a@b.ru> napisał w wiadomości
news:fif6k4$nii$1@opal.futuro.pl...

> komputer to takie urzadzenia na ktorym sie trzeba znac, chociaz troche.

Jakoś kupiłem samochód w salonie samochodowym i po wybraniu wszystkich
potrzebnych mi opcji wyjechałem (SAM!)
z tego salonu i przez trzy lata nie musiałem myśleć o samochodzie, tylko o
tym, gdzie mam jechać i po co.
Uważasz, że samochód jest mniej skomplikowany?

To samo dotyczy telewizora, pralki, zmywarki etc.

> chyba ze placisz komus kto ci wszystko pointaluje i ustawi wtedy mozesz na
> nim pracowac nie martwiac sie o konfiguracje.
> jesli ktos cos dlubie i mu nie wychodzi bo sie nie zna a zwala to na
> urzadzenie to jest to glupota, ja nie mowie ze np ze spawarka jest glupia
> bo zle cos zespawam:) tylko uznaje ze nie znam sie na tym, wiec niech to
> ktos inny za mnie pospawa.

Trzymając się analogii z samochodem, jeśli wleję paliwo z innej stacji
benzynowej, to nie jest powód by samochód stanął na środku drogi.

[...]

> system nie jest tutaj nic winny, jakos uzytkownicy linuxa nie marudza ze
> jest on skomplikowany i nie mowia ze jest to glupi system, tylko jak sie
> znaja to sobie z nim daja rade i tyle.

Linux to jest taka sama mutacja systemu operacyjnego jak go-kart lub inny
składak samochodowy, który z założenia jest przeznaczony dla hobbystów i
niejako z definicji przeznaczony do grzebania w nim. Nie znaczy to, że
zwykły śmiertelnik nie może się nim przejechać, ale bez znajomości jego
mechanizmów i udoskonaleń długo nie pojeździ.

Podsumowując, kupuję komputer z systemem i ma to działać! Czy to jest takie
dziwne?
Wiem, że tu piszą w większości fanatycy grzebania i inni hobbyści, ale hobby
jest marginesem wśród użytkowników komputerów.
To tak samo, jakbyś wtrącił uwagi na grupie pl.misc.samochody, że twoje nowe
auto się źle prowadzi. Mógłbyś otrzymać odpowiedź, że nie znasz się na
samochodach, a jeśli nie używasz składaka, to w ogóle nie ma z Tobą o czym
rozmawiać.

--
Pozdrawiam (dziś z Wawy) - Wiesiaczek
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach: