Re: Q6600 vs Q6700

Autor: Marcin P. <lelec_at_op.pl>
Data: Mon 26 Nov 2007 - 08:10:30 MET

Użytkownik " Tomasz " <tomusiolekWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:078f.00000008.47499c8b@newsgate.onet.pl...

> Z czego wynika tak ogromna różnica w cenie tych procesorów ?
>
> Intel Core2 Quad Q6600 2.40GHz kosztuje niecały 1000zł, natomiast Intel Core2
> Quad Q6700 2.66GHz kosztuje ponad 3000zł. Ten sam socket, tyle samo cache, ta
> sama technologia, to samo FSB, a różnica w cenie 300%. Między kolejnymi (Q68xx)
> już nie ma takich różnic.

Też mnie to dziwiło. Aż do momentu, kiedy objawił mi to na szkoleniu z MS SQL 2005 Serwera
dla administratorów człowiek "Microsoftu": wiecie dlaczego najszybsze procesory danej technologii
są zawsze dużo droższe od innych? Kilka razy bardziej opłaca się kupić najszybszy dostępny procesor
do serwera, niż kupować licencję (na MS SQL czy inny serwer) na dwa wolniejsze procesory.

Serdeczne pozdrowienia

--
Marcin