Re: disk write caching is disabled -"???"

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sun 25 Nov 2007 - 00:26:21 MET

Użytkownik "poli " <300ton.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:fi73mj$1gg$1@inews.gazeta.pl...
> Witam.
>
> Nie mam pewności czy piszę na właściwą grupę, za co z góry przepraszam,
> ale
> chodzi o dysk więc tu zacznę.
>
> Zapuściłem BootVisa by zoptymalizowac system i pokombinować by odchudzić
> autostart. W logach dysku znalazł się taki oto komunikat: "warning! disk
> write caching is disabled"
>
> Jest to tylko ostrzeżenie, ale jednak. Wie ktoś z Was co to oznacza i co z
> tym ewentuanie zrobić? No i oczywiście jak?
>
> pozdrOOfka
> poli

Prawdopodobnie ktoś się bawił na tym dysku programem do zaawansowanej
konfiguracji HDD (Feature Tool, Hutil). Albo fabrycznie już tak było
ustawione. Albo dysk był refurbishowany, ale nie do końca i jako że źle
działał przy włączonym WC to został on wyłączony. Jeśli to starszy dysk to
obejrzyj go dokładnie - w starych HDD zworkami wyłączało się takie funkcje
jak Write Caching. BootVis może tez się mylić i WC jest włączone (zobacz czy
Everest też pisze, że wyłączone (zakładka Storage->ATA)). Zresztą nie wiem
na ile ta opcja spowalnia dysk - może niewiele (nie wiem na ile to zbieżne
funkcje, ale sam Windows ma funkcję zapisu na HDD z opóźnieniem)