Re: WD Raid Edition 2

Autor: Radek D <radek997_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 23 Nov 2007 - 10:20:00 MET

Radosław Sokół pisze:

> Dlaczego bajki? Wiesz, jak jest liczony MTBF?
Wiem, bierzemy 1000 dysków, odpalamy je w pracy ciągłej,
jeden padł po 1200 godzin - mamy MTBF - 1 200 000 godzin.
Ale IMHO to ten parametr to taka marketingowa magia wielkich liczb.
Testy Google pokazały, że jeśli nie padnie na początku to dopiero po
kilku latach systematycznie zacznie się sypać.

> A cechy in minus? Bo dyski RAID Edition nie próbują odzyskiwać
> danych w momencie wystąpienia błędu co powoduje, że nadają
> się *naprawdę* w zasadzie tylko do RAIDów od 1 w górę.
A mógłbym prosić o rozwinięcie tego zagadnienia. Jak wygląda
taki system odzyskiwania danych w "normalnych" HD ?

> Bierzesz to pod uwagę? Chcesz je stosować w macierzy?
Nie zamierzam go używać w macierzy, mam już model 320GB RE -
pokusiłem się na 60 miesięcy gwarancji i myśl, że
RE=przystosowany do ciągłej pracy, a u mnie
komp chodzi przynajmniej 10h/dobę.
Czyli by wynikało, że 25% większa cena to właściwie idzie na
przedłużenie gwarancji.