Re: Dlaczego Toshiba montuje w laptopach powolne dyski (4200 prm) ?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Fri 23 Nov 2007 - 09:18:06 MET

Agent pisze:
> Wg mnie w motoryzacji każdy ma wybór i np może kupic sobie Clio 75KM i
> może np kupic sobie CLio sportowe pewnie z 150-200 KM.

Tylko w przypadku pojedynczych modeli. I zazwyczaj ceny
są sporo wyższe jednak. A tutaj toczy się dyskusja o
najtańszym segmencie rynku notebooków... Zobacz: jak
ktoś obok w tym wątku znalazł odpowiedni model to już
go odrzuca, bo jest o ~1500 zł droższy od tego, co próbował
"dociosać" do swoich wymagań.

> co kto chce: jeden chce klime inny osczędny silnik. W laptopie tę róznie
> można obstawiać jeden chce cisze i długa prace na baterii, inny chce
> wydajność. Wiem że obie cech jest ciężko pogodzić ale nie można

No i od tego są osobne kategorie sprzętu. Jeden może wybrać
to, drugi to. A Ty się upierasz, że w najtańszej kategorii
powinno się dać wybrać to albo to. Nie, nie powinno się i
nie da się. Jest wyższa (droższa) kategoria sprzętu, w której
już można spokojnie sobie dobierać elementy i sposób korzys-
tania (a więc czy wydajność, czy bateria). Tanie notebooki
są *uniwersalne* i wyboru nie ma.

> Twoje i radzic i desktopy. Wiem że w laptopa da się też grać chociaz w
> przeważającej większości nie są one do tego stworzone. Ale napraw e.

Znowu, tylko na tych *droższych* da się grać. Jest nawet
osobna kategoria notebooków przeznaczonych do gier. Ale
nie licz na to, że na takim za 3000 zł będzie się dało
wygodnie i sprawnie grać.

> Przestań +mówić wszytkim że bateria jest najważniejsza i wszystko inne

W tanim komputerze przenośnym *jest* najważniejsza, bo nie
ma innego wyjścia. Te komputery nie nadają się ani do
obliczeń, ani do grania, ani do paru innych rzeczy.
Są zbyt uniwersalne i zbyt nakierowane na *przenośność*.
Nie wyciśniesz krwi z kamienia...

> drugorzędne. Ludzie kupują notki dla naprawdę róznych zastosowań i nie

Ale dlaczego próbują kupować *złej kategorii* notebooki do
różnych zastosowań zamiast do jasnej ciasnej wybierać
modele dostosowane do ich potrzeb?!?

Ja wiem dlaczego: bo kupują najtańsze w chorej nadziei, że
mogą w takiej cenie dostać dostosowany do ich wymagań sprzęt.
Nie mogą. To zbyt uniwersalne maszyny.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |