Pomoc w wyborze komponentów komputera

Autor: KRAMER <singstin_at_gmail.com>
Data: Thu 22 Nov 2007 - 00:53:55 MET

Witam serdecznie. Planuję kupno nowego komputera, lecz w ostatnich 5
latach technologia znacznie się zmieniła. Nie potrafię się odnaleść w
przyszłych technologiach, gubie się na karzdym kroku błądząć od sklepu
internetowego do "Wiki".

Obecnie pracuję na sprzęcie typowo biurowym.
Pentium III 800 MHZ

Chciał bym aby mój następny komputer był naprawdę godny pochwalenia
się nim.
Po pierwsze chciał bym stworzyć automatyczny backup opierający się na
2 lub 3 dyskach twardych.
Wyobrażam sobię to tak
Hdd 0 System oraz programy + pliki użytkownika nie przekraczające 80
GB
Hdd 1 Obraz lustrzany hdd0 wykonywany podczas pracy komputera lub w
czasie zamykania.
Hdd 2 Dysk Arhiwum, Pojemność conajmniej 250 GB lub większe. (Pełen
dostęp poprzez hdd0)
 - Jakiego sprzętu użyć? Jaka płyta ma obsługę RIAD która pozwoli na
taką opcję?
 - Posiadam 2 dyski po 80 GB lecz podejżewam że ich czas się kończy a
nie chcę ryzykować utraty danych. Czy można sprawdzić gdzieś
"żywotność" tych dysków?
 Mój znajomy ma dysk z innym wejściem, mniejsze i chyba wydajniejsze,
lecz czy jest mozliwość dołączenia przełączników na starsze taśmy
szeregowe?

Monitor płaski - najlepiej 19 cali, lecz 17 też może być.

Zasilacz naprawdę dobry - nie chcę ryzykowac utraty sprzętu z powodu
starego lub tańszego zasilacza. (podejżewam że dyski zostały
przypalone przez zasilacz co obniżyło ich wydajność)

Płyta główna obsługująca najnowsze RAM`y (2x 1GB lub 1x 1GB - sam
niewiem co lepsze)
Procesor (słuszałem że 64 bitowe są do niczego - może intel core duo
32 bit?)
Grafika - typowa dla graczy - tutaj też bym nie oszczędzał, chciał bym
najlepszą dla gracza i wymagających gier. Możliwość Zgrywania obrazu z
monitora televizyjnego
Karta muzyczna - dobrej jakośći z możiwościami podłączenia kina
domowego oraz większości sprzętów RTV
Karta televizyjna (z możliwością nagrywania obrazu i dzwięko i
nadawania transmijsi televizyjnych)
Napęd - Nagrywarka DVD (Blue-ray lub HD DVD) w karzdym bądź raźe abym
nie miał żadnych problemów z nagrywaniem najnowszych formatów płyt
DVD.
Napęd FDD. Klawiatura i mysz bezprzewodowa, adapter bluetouth, kabel
do połączenia 2 lub więcej komputerów (nie poprzez kartę sieciową),
porty usb + rozdzielacz,rozgałęziacz etc, mikrof i mini słuchawka
bezprzewodowa, system głośników 5.1 lub więcej

Karta sieciowa 10/100 - słyszałem nieco o nowym wykorzystaniu.
Karta sieciowa wifi, najlepiej na wszystkie możliwe częstotliwości.
Czytnik kart fotograficznych oraz pamięci flash. (czy pamięci flash
montowane w komputerach sprawdzają się lepiej od RAD`u?)
 Jojstyck - wyposarzony jak trzeba.