Re: dziwne nowe klawiatury

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Wed 21 Nov 2007 - 20:37:18 MET

epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "Radosław Sokół"
>Przerwań jednak *brakuje*. A zasada "urządzenie - przerwanie"
>nie ma sensu. W końcu całość się rozbija tylko o identyfi-
>kację źródła przerwania. I tak procesor ma tylko jedno wejście
>przerwania i identyfikuje źródła wektorami. Jaka różnica, czy
>dwa urządzenia będą miały dwa osobne przerwania identyfikowane
>numerkiem, czy jedno przerwanie identyfikowane w inny sposób?

Zaraz, zaraz... procesor procesorem, ale przed procesorem jeszcze coś
jest, prawda?

>BTW w PCI Express nie ma już w ogóle linii przerwań. Każda
>karta zgłasza przerwanie pakietem danych, a mostek przekształca
>to w wektor przerwania dla procesora. Może być to nawet jeden
>wektor -- sterownik ma obowiązek zidentyfikować źródło we
>własnym zakresie.
>
>Radą na złe, spieprzone sterowniki nie jest mnożenie przerwań,
>tylko zwiększanie wymagań wobec producentów.

Wiesz, miałem kiedyś tak sprytnie na jednej płycie, że jak miałem
w dwu slotach PCI karty sieciowe (dzieliły IP), to jedna z nich działała
bez problemu, a ruch na drugiej odbywał się tylko wtedy, kiedy była
aktywność na pierwszej.
(owszem, było to wieki temu, ale daje pewien ogląd jak to teoria sobie,
a praktyka sobie).

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb THE PRINCIPAL'S TOUPEE IS NOT A FRISBEE(Bart
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' Simpson on chalkboard in episode 9F12)