Re: Kupno komputera z legalnym systemem

Autor: SebOLO <sebolo_at_hcwd.pl>
Data: Sat 17 Nov 2007 - 18:47:34 MET

> Legalnie to tylko od dystrybutora :) A normalnie to skądkolwiek. Jak masz
> naklejkę to nikt nie będzie wnikał w szczegóły.

[NTG...]

Tu się mylisz. podaczas audytu wymagają:
a) faktury zakupu
b) licencji
c) oryginalnego nośnika (bo tak wynika z licencji Windows XP i nie tylko)

Poza tym jeśli już mowa o takich pseudoorginalach z allegro to:
a) Jeśli jest to system w wersji OEM to najprawdopodobniej jest już
przypisany do konkretnej maszyny i bardzo czesto nie do tej, z którą został
sprzedany ;). Może się okazać, że nie będziesz go wstanie zaktywować.

b) Czesto, gesto sprzedawane są OEM'y Delowskie,Fujitsu Siemens lub innych
producentów komputerów. Takie windowsy są legalne wyłącznie na oryginalnych
kompach w/w producentów. Zainstalowanie na składaku lub komputerze innej
marki jest nielegalne, o czym szanowni sprzedawcy oczywiście nie informują
kupujących.

Podsumowując większość tych "tanich" systemów operacyjnych na allegro to
jeden wielki wał, więc polecam dokładnie sprawdzić, a w razie jakichkolwiek
wątpliwości dzwonić na infolinię MS.

--
Seb