Re: nadajnik Wi-fi na dachu domu

Autor: Sławomir Januszkiewicz <nuter_at_crocom.com.pl>
Data: Fri 16 Nov 2007 - 22:05:07 MET

gotar pisze:

> A komórki na 1,8 GHz? I skąd te dane?
>
> Na 5,5 GHz moc jest ograniczona do 1 W - ile tam wynosi absorbcja?
>
> I to jest kluczowe zagadnienie - uszkodzona kuchenka przez ścianę nawet
> pewnie prześwietlić może bardziej człowieka w minutę, niż AP przez rok
> pracy.

Odpowiem od końca jeśli pozwolisz.
Oczywiście zgoda w kwestii uszkodzonej mikrofali. A dane pochodzą z
wykładu "Wpływ środowiska na człowieka" i prowadzący użył w celu
zobrazowania bezzasadności modnych w swego czasu protestów przeciwko
stawianiu BTS-ów i jakoś utkwiły w pamięci. BTW dla 1,8 GHz około
3-4%, a dla 5,5 GHz po prostu nie wiem - nikt wtedy nie przewidywał
WiFi a tym bardziej 802.11a ;-). W każdym razie był to argument
przeciw strachowi przed "zabójczymi falami". Nie mam zamiaru pisać o
szkodliwości czy też niezkodliwości AP-ków, bo nie o to mi chodzi. Sam
zresztą teraz siedzę z notkiem na kolanach i niewątpliwie pogrzewanie
przez niego moich genitalów jest bardziej szkodliwe niż WiFi, dzieki
któremu mogę wyłać ten post :-). Natomiast zawsze denerwuje mnie
porównanie GSM z WiFi pod względem oddziaływania uwzględniające tylko
promieniowaną moc, bez uwzględnienia innych czynników. Jest to po
prostu zbyt duże uproszczenie. Zresztą eter jest już tak
elektromagnetycznie zasyfiony, że głowa mała - i są tam groźniejsze
częstotliwości - nawet z punktu widzenia tej nieszczęsnej wody np.
10,2 czy 22,3 GHz.

Nuter