Re: czy dwurdzeniowe procesory to przeliczenie jak 2 procesory?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Fri 16 Nov 2007 - 10:04:40 MET

  mastik pisze:
> Dziekuję za zainteresowanie moim tematem. Wszystkie odpowiedzi przeczytałem
> uważnie i nasuwa mi się myśl, być może błędna, że przy zachowaniu takich
> samych pozostałych elementów notebooka lepszy będzie ten z procesorem
> jednordzeniowym a szybszym niż pojedynczy rdzeń procesora dwyrdzeniowego,

Nie zgodziłbym się z tym.

Procesor dwurdzeniowy ma nieco lepsze możliwości oszczędzania
energii. Poza tym komfort pracy w Windows z procesorem dwu-
rdzeniowym jest - ze względu na wady samego systemu - znacznie
wyższy. Jedno zadanie nie będzie Ci blokowało możliwości płyn-
nej pracy w innym programie.

Procesory jednordzeniowe to dzisiaj w zasadzie budżetowa
nisza, której należy unikać.

> PS do inwektyw pod adresem osób nie będących specjalistami w dziedzinie
> informatyki, czyli także mnie: zrozumcie, że nie każdy jest biegły w tej

Gdzie Ty te inwektywy widzisz? Specjalnie przeglądnąłem cały
wątek i nie znalazłem. Może przeglądałem za mało dokładnie,
nie wiem.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |