Re: czy dwurdzeniowe procesory to przeliczenie jak 2 procesory?

Autor: mastik <kokarys.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Wed 14 Nov 2007 - 10:25:24 MET

 mastik <kokarys@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):

> zapewne tak nie jest ale zastanawia mnie jak to procentowo wychodzi w
> wydajności. Przykładowo mam dwurdzeniówkę 1,5 GHz, domyślam się, że nie jest
> to tak jakbym miał "prosty" procesor 3 GHz. Chodzi mi o jak najbardziej ogólne
> uproszczenie. Stoję przed trudnym wyborem notebooka i są w zbliżonych ofertach
> cenowych dwurdzeniowe jak i jednordzeniowe. zastanawiam się jak wygląda
> porównanie wydajności choćby celerony z rodziny M4xx przewijają się

Dziekuję za zainteresowanie moim tematem. Wszystkie odpowiedzi przeczytałem
uważnie i nasuwa mi się myśl, być może błędna, że przy zachowaniu takich
samych pozostałych elementów notebooka lepszy będzie ten z procesorem
jednordzeniowym a szybszym niż pojedynczy rdzeń procesora dwyrdzeniowego,
tj.np. jednordzeniowy 1,86 GHZ lepiej niż dwurdzeniowy 1,5 GHz? To oczywiście
znów uproszczenie dla łatwiejszego mi zrozumienia.
Notebook musi chodzić pod windowsem, gdyż firma ma zakupione drogie licencje
na oprogramowanie pod windows. jest to mała firma i nie może sobie pozwolić na
wyrzucanie licencji (w innym wypadku właściciele zwalniają szefa, wcześniej
szef zwalnia mnie), zatem możliwości konfiguracyjne linuxa i innych systemów
odpadają (o ich możliwościach było w odpowiedziach). Poza tym pewnie i tak nie
poradziłbym sobie z tym (schedule=magia). Aha, oszczędność energii nie jest tu
najistotniejsza (choć ważna jak to w notebookach), gdyż notebook będzie stał
głównie w biurze, od czasu do czasu tylko przenoszony do szefa i właścicieli
do wglądu.
PS do inwektyw pod adresem osób nie będących specjalistami w dziedzinie
informatyki, czyli także mnie: zrozumcie, że nie każdy jest biegły w tej
dziedzinie i z resztą bardzo dobrze a gdybym ja co niektórym kazał zapalić
świece obok zeznań i deklaracji bo to obniży ich podatki to pewnie też wielu
by to zrobiło - znów uproszczenie. Pozostałym 99% rzetelnych odpowiedzi bardzo
dziękuję.