Re: serwer dla niewielkiego intranetu

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Mon 12 Nov 2007 - 13:21:14 MET

Tomasz Holdowanski <mordazy@USUN-TO.poczta.onet.pl> wrote:

> Aplikacja intranetowa bedzie dosc pamieciozerna. Zreszta - mam kase do
> wydania. Jak nie wydam jej w calosci, to reszta mi przepadnie.

Akurat na RAM zbyt wiele nie wydasz:)

> Porzadnego SCSI/SAS za tyle raczej nie kupie, zreszta do moich
> zastosowan chyba nawet nie warto. A RAM`u nigdy za duzo :) Co do RAID,

Był tu niedawno taki troll, co wmawiał że czym mniej RAM-u tym lepiej,
bo procesor może sprzętowo wykorzystywać swap.

> to zdaje sobie sprawe, jak jest, i tez biore pod uwage tylko ICH8r i
> wyzsze.

Jak chcesz wydać kasę, tak po prostu, to ok. Ale ja bym zrobił softowego
na mdadm - kasę wydaj raczej na dyski, żeby zrobić RAID 1+0 a nie jakieś
RAID 5. Pomyśl może o zakupie streamera do backupów, bo innych pomysłów
nie mam.

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/