Problem z (chyba) zasilaczem

Autor: Michal <spam_at_jest.be>
Data: Sun 11 Nov 2007 - 23:52:41 MET

Witam,

jakiś czas temu coś w moim komputerze zaczęło strasznie piszczeć (baaaardzo
wysoki ton). Codziennie po krótkim czasie pracy boli mnie od tego głowa.
Dziś postanowiłem znaleźć miejsce, z którego dokładnie dobiega ten dźwięk i
wygląda mi na to, że z zasilacza.
Kilka miesięcy temu rozbudowałem sprzęt i wtedy zaczęły się pojawiać te
piski (na początku rzadko, od kilku tygodni już non-stop). Początkowo
myślałem, że to dyski tak piszczą (dokupiłem ich wówczas sztuk 2, plus
karta graf), jednak dziś po "osłuchaniu" stwierdzam, że to raczej będzie
zasilacz.
Mój zasilacz to 360W chieftec kupowany w 2004 r. Do zasilacza podłączone
są:
Asus A8N-E
Athlon 64 3000+
2GB RAM (4 x 512MB)
NVidia GF 7600 GT
3 x Seagate 250 GB
nagrywarka DVD
karta WiFi

Czy to możliwe, że zasilacz takie odgłosy z siebie wydaje?

Do tego i tak planuję w najbliższych miesiącach dalszą rozbudowę (nowy
procesor albo i dwa, więcej pamięci, nowa karta gfx) i w planach mam
również wymianę zasilacza (ten się w/g mnie zbyt już grzeje po ostatniej
rozbudowie). Trudno, najwyżej zasilacz wymienię już teraz, resztę później.
Chciałbym zapytać, jaki zasilacz polecacie. Czy np 650W da mi wystarczający
zapas? Ważne dla mnie także jest, aby był cichy. Cena niech będzie do ok.
500-600 PLN.

Michał