Asus P5KC i kolejność dysków SATA i ATA

Autor: Marek <headmax_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 10 Nov 2007 - 18:06:51 MET

Witam
Zakupiłem ta płytę do tego core2 2.66, 2x1 GB Geil ultra, dysk sata i grafikę.
Wszystko działa ok, ale mam problem z dyskami. Mam prawie nowy dysk ata 250GB
podłączony do kontrolera ata jako master wraz z napedem dvd-rom jako slave.
Nowy dysk sata jest wpiety na 1 kanale sata, na sata 4 jest tez dvdrw pioneera.
I wszystko było by ok gdyby nie to, ze dysk ata widzi jako pierwszy! Instaluje
xp a tu jako dysk c i d partycje z ata, potem przerwa i dysk sata pierwsza
partycja jako K ! Po instalacji systemu kolejnośc jest taka:
Partycje ata
dyski usb (czytnik kart)
dvd rom ata
dvd rw sata
partycje sata

Grzebałem juz w biosie, jako dysk 1 ustawiony jest sata, jako drugi dysk ata.
Kolejnośc bootowania to dvdrw, sata, ata i za cholere nie moge ustawić dysku
sata jako C:
Czy cos jeszcze w biosie trzeba przestawić. Kontroler sata ustawiony jako
Enhanced ide. Myslę ze w innych płytach z serii P5K xxx jest podobnie może ktos
pomoże?
marek