Re: Dziwnie uszkodzona karta grafiki

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sat 10 Nov 2007 - 13:39:09 MET

Dnia 6.11.2007, daro napisał(a):

> Witam, kupiłam używaną karte grafiki - GeForce 6600. Po 2 dniach walki z
> uruchomieniem systemu (sprawdziłem: pamieci, zasilacz, procesor, płytę
> główną) wadliwa okazała sie karta grafiki. Długo nie mogłem dojść dlaczego
> bo karta zawiesza kompa w róznych momentach - a to podczas bootowanaia, a to
> podczas ustawiania w biosie, innym razem nawet cały system zdażyłem
> zainstalowac ale też się zawiesza. Po wymianie karty na inną kłopotów nie
> stwierdzono.

Na jaką zmieniłeś? Równie "prądożerną" czy dużo mniej?

> A teraz pytanie: skąd takie zachowanie karty?

IMO może to być wina zasilacza. Mimo tego, że to Chieftec 350W (piszesz w
innym poście) - one też nie są niezawodne.

> Jest jeszcze do uratowania czy od razu smietnik?

IMO najpierw do przetestowania w innej konfiguracji.

> Może jakaś zmiana biosu pomoże?

Nie zaszkodzi sprawdzić na stronie producenta płyty co poprawiano w BIOSie
- jeśli zaszły jakieś istotne zmiany, które mogłyby mieć wpływ na
wyeliminowanie problemu to upgrade na pewno nie zaszkodzi.

> Karta jak działa to działa super.

:D

Ps. Uruchom komputer w minimalnej możliwej konfiguracji sprzętowej, tj.
podłączaj wszystko co zbędne, zostaw w MoBo tylko CPU, RAM, kartę
graficzną, twardy dysk albo CD/DVD-ROM/RW i uruchom go z jakiejś
dystrybucji 'live'. Sprawdź jak wtedy będzie działał.
Ponadto, czy karta na pewno dobrze siedzi w gnieździe? Może masz koślawą
obudowę przez co karta jest niedociśnięta? Sprawdź też czy wszystkie wtyki
zasilacza mają dobry kontakt - czy pewnie siedzą w gniazdach.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/