Re: HP Compaq 6710b i problem z wbudowaną vistą

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 10 Nov 2007 - 11:16:15 MET

Dnia Sat, 10 Nov 2007 01:36:09 -0800, Wojtek napisał(a):

> Witam,
> Posiadam od kilku dni notebooka HP Compaq 6710b GR681EA.
> Zainstalowalem wbudowana Viste - po pierwsze dziwi mnie pomysl
> dolaczania systemu na dysku, zamiast normalnie na plycie. Skoro
> doplacam za system, to wolal bym miec mozliwosc sformatowania calego
> dysku twardego, a nastepnie zainstalowania systemu z plyty.

IMO cała instalka Visty znajduje się na osobnej ukrytej partycji, której
przecież formatować nie będziesz. Więc w czym problem...

> Caly problem polega na tym, ze chce stworzyc partycje, a w zaden
> sposob nie moge tego zrobic, bo po instalacji Visty w dostarczonej od
> producenta wersji tabela partycji wg programu partition magic, oraz
> geparted zawiera bledy i nic sie z tym dyskiem nie da zrobic.

Zrób to więc jakimś przyzwoitym programem, na przykład BootIt
http://www.terabyteunlimited.com. Partition Magic nie ma u mnie
delikatnie mówiąc najlepszej opinii.

> Gdy
> probuje podzielic dysk kreatorem wbudowanym w system moge zmniejszyc
> partycje systemowa tylko do rozmiaru 80 GB, dalej nie da rady. Wiec to
> tez nie jest zadne rozwiazanie.

Cóż, niestety narzędzie diskpart potrafi zmniejszyć partycję systemową
tylko do pierwszego zabokowanego przez system sektora. Być może dałoby
się zmniejszyć ją bardziej, gdybyś wcześniej wyłączył Przywracanie
systemu, usługę Shadow Copy, i usunął plik wymiany. Lub też dokonał tego
pracując z wiersza poleceń uruchomionego z płytki instalacyjnej Visty.

> Mam dwa pytania - czy Windows XP Home Edition bedzie dobrze
> wspolpracowal z tym sprzetem? Jesli nie to dlaczego?

Jeżeli ta wersja notebooka jest dostarczana przez producenta także z
Windows XP, i jest dostępny komplet sterowników, to czemu nie. Od
niedawna jednak pojawił się trend wypuszczania notebooków zbudowanych
pod jeden, wybrany system, tak więc uważaj.

> Czy da sie w jakis sposob zarchiwizowac tego Windowsa Viste, ktorego
> dostalem razem z notebookiem?

A nie ma tam firmowego narzędzia do stworzenia tzw. płytek recovery?
Wszystkie notebooki HP mają takowe, dziwne byłoby gdyby akurat ten model
takiego narzędzia pozbawiono. Tak czy tak, nic nie stoi na przeszkodzie
żeby wygenerować obraz partycji z systemem którymś z powszechnie
dostępnych narzędzi. Na przykład Drive Snapshot
http://www.drivesnapshot.de/en/home.htm, BootIt
http://www.terabyteunlimited.com, albo okrojoną wersją Acronis TrueImage
dołączoną do oprogramowania Seagate Seatools, dostępnego za darmo dla
posiadaczy napędów dyskowych marki Seagate bądź Maxtor.

> A moze po prostu sciagnac piracka wersje i zalegalizowac ja kluczem,
> ktory dostalem z laptopem? Nie wiem czy tak sie da i czy jest to
> legalne.

A jaką masz pewność, że ta piracka wersja to jest ten sam system, który
wypuszcza Microsoft? Że nie zawiera jakichś nieciekawych dodatków, które
spowodują, że po jego zainstalowaniu to nie będzie już Twój system tylko
pirata? Zastanawiałeś się nad tym kiedyś?

I na koniec - ta grupa zajmuje się wyłącznie problemami sprzętowymi,
przenieś się więc na właściwszą. Proponuję pl.comp.os.ms-windows.winnt,
na którą ustawiam przekierowanie przyszłych odpowiedzi (FUT).

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/