Re: Karta do zgrywania z VHS

Autor: Marcin Narzynski <narzynka.usun_at_tez_usun.onet.pl>
Data: Fri 09 Nov 2007 - 12:06:39 MET

> Jaka byscie polecili karte do zgrania materiału z kasety VHS?
> Zalezy mi na tym zeby karta miała wspomaganie sprzetowe zgrywania.
> No i zeby zgrywała w pełnej rozdzielczosci PAL.
>
> Komputer na jakim bede to zgrywał to:
> C2D E4500
> 2GB RAM

Nie bardzo rozumiem, dlaczego zależy Ci na sprzętowym koderze.
Niedawno sam zgrywałem stare swoje nagrania z kamery korzystając do tego z
karty TV Compro X500 (za 180 zł) i komputera z procesorem AMD X2 3800+.

Nie ma żadnego problemu, żeby robić z sygnału wejściowego materiał w
formacie DVD. Nagrywałem pełny PAL (720x576), mpeg2 8000 kbit/s (najwyższa
jakość), dźwięk 48 kHz stereo.
W trakcie zgrywania procesor ma sporo wolnego czasu (obciążenie rzędu 30%) i
nie zgubił żadnej klatki przez kilka godzin.

Później tak zdigitalizowany materiał obrobiłem programem do montażu Ulead
Video Studio 8 SE DVD i ostatecznie utworzyłem film DVD 6000 kbit/s. Jestem
bardzo zadowolony z jakości, jaką uzyskałem. W amatorskim zastosowaniu -
jest znakomita. No i po latach mogłem obejrzeć stare filmy z lat 90'tych.

Acha, używałem magnetowidu 6 głowicowego (4 głowice wizyjne), ale niestety
wejście composite więc i tak lipa. Niestety nie udało mi się połączyć
magnetowidu do wejścia s-video karty TV.

MN