Re: Karta do zgrywania z VHS

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 08 Nov 2007 - 23:24:03 MET

** Konrad Kosmowski <konrad@kosmosik.net> wrote:

> Wiesz ja się nie znam ale moim zdaniem żadna karta cudów nie zdziała. Tzn. na
> pewno w miarę dobry przetwornik analogowo-cyfrowy i ważne aby była zewnętrzna
> aby nie zbierała szumów z kompa, obecnie wewnątrz obudowy jest dosyć
> hardkorowo dlatego DAC się wypuszcza na zewnątrz. Dużo profesjonalnych kart
> audio jest zewnętrznych właśnie z tego powodu.

> Do tego z pewnością musi być dobry magnetowid gdyż jest to pierwszy element w
> łańcuchu i musi wypuszczać dobry sygnał.

Poza tym chyba mówimy o zastosowaniu amatorskim, więc moim zdaniem z pewnością
dobry (ale klasy powiedzmy konsumenckiej, bo takie wypasione to pewnie są
bardzo drogie ze względu na wiek tej technologii) magnetowid, z pewnością
zewnętrzna karta, która do wnętrza komputera wysyła już sygnał cyfrowo.

No i to przecież VHS, który sam w sobie jest biedny jakościowo. IMHO kluczowe
oprócz sensownego zgrania (ale jak napisałem, tu cudów nie będzie) materiały
będzie jego późniejsze cyfrowe obrobienie - tu jest pole do popisu.

Ale też nie wiemy o jakim materiale mówimy, może to są amatorskie nagrania
(najczęściej tak jest) z kamery czy coś i po prostu ktoś chce je zdigitalizować
bo taśmy się degradują.