Re: Karta do zgrywania z VHS

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 08 Nov 2007 - 23:15:13 MET

** MT <spam@devnull.pl> wrote:

> Miro DC20, DC30, DC50 tylko karty tej klasy maja sprzetowa kompresje i nie
> gubia klatek lub cos podobnego

Dawno temu nagrywałem VHS i TV na dosyć starym kompie (coś w rodzaju Durona
800MHz i dosyć słabych dysków) z kartą z układem BT878 i nic nie gubiło żadnych
ramek. Więc nie wiem jak współczesne karty mogą coś gubić...

> uzywana mozna kupic za grosze ale naprawde warto.

Wiesz ja się nie znam ale moim zdaniem żadna karta cudów nie zdziała. Tzn. na
pewno w miarę dobry przetwornik analogowo-cyfrowy i ważne aby była zewnętrzna
aby nie zbierała szumów z kompa, obecnie wewnątrz obudowy jest dosyć hardkorowo
dlatego DAC się wypuszcza na zewnątrz. Dużo profesjonalnych kart audio jest
zewnętrznych właśnie z tego powodu.

Do tego z pewnością musi być dobry magnetowid gdyż jest to pierwszy element w
łańcuchu i musi wypuszczać dobry sygnał.

> W wiekszosci studiow TV w polsce stosowali te karty do obrobki nieliniowej.

Karty to mogli do zgrywania używać, do obróbki nieliniowej się używa stacji
roboczej, z kartą przechwytywania obrazu nie ma to wiele wspólnego.