Re: "niezgodnosc towaru z opisem" zamiast gwarancji

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Wed 07 Nov 2007 - 01:55:19 MET

epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "Tazzer"
>Mozesz. Jesli cos sie popsuje w ciagu dwoch lat jedziesz do sprzedawcy
>i zadasz nowego samochodu. On mowi, ze Ci nie da, ale ze naprawi - ma
>taki wybor, to wlasnie jego prawo, o ktorym piszesz ze tez maja. Nie
>ma natomiast prawa Ci odmowic. Jesli z jakis przyczyn naprawa bedzie
>nieoplacalna badz tez niemozliwa mozesz odstapic od umowy (jesli
>niezgodnosc z opisem bedzie istotna) - czyli daje Ci kase. Kazdy
>samochod ma 3 letnia gwarancje (chyba kazdy, a jak nie, to pewnie 2
>letnia juz na pewno), wiec sprzedawca bierze od Ciebie auto i oddaje
> [...]

Cały czas nie rozumiesz. Niezgodność towaru z umową to nie jest "taka
gwarancja tyle, że przymusowa i na dwa lata". Odpowiedzialność
sprzedającego za towar, owszem, trwa dwa lata, ale obejmuje właśnie
niezgodność towaru z umową, przy czym, z tego co wiem, uznaje się także
wiele założeń przyjmowanych implicite, czyli na przykład, że sprzęt nie
rozpadnie się po miesiącu.
Nie zapominaj jednakże, że KC mówi, że ciężar dowodu spoczywa na
stronie, która z faktu chce wywodzić skutki prawne. Innymi słowy, do
ciebie będzie należało udowodnienie, że czytnik zepsuł się z powodu wady
(czyli był niezgodny z umową, ponieważ zakłada się, że wyrób był
sprawny), a nie zepsuł się ze zużycia.

--
[------------------------] Wiesz, skopanie czegoś nigdy nie jest syste-
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] mem przykrojonym  do  wymagań  90%  użytkow-