Re: Acer ASPIRE 5002 WLMi

Autor: mate <mate_at_WYTNIJ.op.pl>
Data: Wed 07 Nov 2007 - 00:30:11 MET

W dniu 11/6/2007 11:33 AM, tapout napisał :

> Do serwisu nie oddawalem komputera bo w polsce serwisu acera nie ma
> najblizszy w czechach. Ale rozgarne sie co do tego bo jest to
> uciazliwe. Ale myslalem ze moze jednak ktos ma jakis sposob na to :(.

        No właśnie, serwis Acera jest w Brnie. Co ciekawe, ja dzwoniłem do nich
właśnie w takiej sprawie - mam Acera TravelMate 4102WLMi z napędem QSI
SDW-082. Mam go już co prawda prawie dwa lata, ale jakoś nie miałem
czasu się tej przypadłości przyjrzeć. :)

        Objawy były takie - "szarpie" dźwiękiem podczas odtwarzania DVD. To
mały pikuś, bo ja na nim nie oglądam filmów, a DVD z danymi czytał i
zapisywał dobrze. Najgorsze stało się jakiś czas temu, kiedy zauważyłem,
że zaczął nagrywać jedno DVD (-R) w czasie ok. 3 godzin 45 minut. To
trochę przegięcie.

        Serwis (ten w Brnie) coś tam pogadał o DMA, ale oczywiście było dobrze.
I jedyne co potrafili powiedzieć, to że proszę odesłać do naprawy. Ale
mi się nie widziało odsyłanie mojego sprzętu gdzieś tak daleko. Musiałem
działać szybko, bo za kilka dni kończyła się gwarancja... :)

        Efekt był taki, że wypróbowałem kilka firmware'ów do napędu QSI SDW-082
- fabrycznie był tam LX32, ja zapodałem LX52 i zaczął nagrywać DVD x8
(wcześniej było to x4) tak, że cała płytka szła w 15-20 minut. Ale jak
się za chwilę okazało, przestał nagrywać zwykłe CD-Ry... Rozwiązaniem
było wgranie czegoś pomiędzy LX32 a LX52, czyli frmware'u LX43. Podaję
to wszystko, bo z tymi QSI są czasami różne problemy a informacji jakoś
tak łatwo znaleźć nie można. :)

--
mate /  gg: 1643 / jabber: mate//aqq.eu