Re: Gdzie do dostania nowa p³yta na 939 i AGP + ewentualna wymiana

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Tue 06 Nov 2007 - 18:52:16 MET

Robert S <robert_s@gazeta.pl> wrote:

> i co kupiæ w zamian?

Mialem podobny problem jak ty ~1,5 rtoku temu. Wzialem Asrocka 939Dula-
SATA2 (lub jego nowsza wersja VSTA z wentylatorem juz 4 pin i lepsza
kontrola VCore) i pomimo pewnych obaw co do marki "Asrock" to poza
ograniczonym do +0,05V zakresem regulacji Vcore jestem bardziej niz
zadowolony przy tej cenie i mozliwosciach, a to byla pierwsza moja taka
budzetowa plyta - wczesniej glownie Epoxy i MSI. Po prostu ten model
Asrockowi/Asusowi bardzo sie udal, co wiecej w odroznieniu od pelnych
Asusow na nForce4 nie mial problemow z zasilaniem kart PCI 2.x 5V (wazne
przy SS2). Jako plusy masz latwe zachowanie pamieci (pewnie wystarczy same
przelozenie - u mnie w dualu na 1T dziala bez problemu 1 modul
Infineona@Infineonach i drugi Goodrama@Infineonach - odrobine rozniacy sie
rodzajem kosci - czas dostepu). Oczywiscie zachowujesz karte AGP - mostek
AGP jest w pelnisprawy, o pelnej wydajnosci a nie jak w konstrukcjach
z PCI-E gdzie AGP jest dosztukowane na sile i z ograniczona wydajnoscia.
Oczywiscie masz tez port PCI-E x16 o pelnej wydajnosci *teraz GF7600GS@GT
GDDR3) - w razie czego masz mozliwosc migracji, a w ramach ulanskiej
fantazji mozesz zrobic sobie oltarzyk z monitorow - z ciekawosci probowalem
kiedys tej NV GF7600 na PCI-E, Matroxa G450 DH na AGP i MAtroxa Millenium
II na PCI - dzialalo OK, problem jest tylko z miejscem na monitory ;)
Kolejny plus tej plyty - zadowala sie zwyklym zasilaczem 20 PIN - jesli
masz nawet starszy ale porzadny 350W jeszcze z mocna linia 5V i wtyczka 20
pin powinno dzialac bez najmniejszego problemu, zwlaszcza przy tej grafice.
Sprawdzone na Hiperze 350TS na czas naprawy Modecoma MC350 ATX 2.0

Z tym ze to bylo blisko poltora roku temu, zaraz po premierze AM2. Teraz
jesli tylko masz mozliwosc w miare przyzwoicie sprzedac sprzet, szczegolnie
pamiec i gafike to nie zastanawialbym sie i bral plyte pod AM2 (cos juz
wiadomo o obsludze Phenomow na obecnych plytach? - CPU X2 AM2 sa supertanie
pamiec DDR2 tez, a podejrzewam ze Lyczer i tak bez co najmniej GF7900GS@GT
nie bedzie tym czego oczekujesz.

--
Pozdrawiam, Michal Bien